De experts in ongediertebestrijding sinds 1936

Ongediertebestrijding met respect voor mens en milieu

Altijd een servicemedewerker bij u in de buurt

Samenwerking Rentokil, Google & PA Consulting Group

Rentokil Initial plc ("het Bedrijf") kondigt vandaag een samenwerking aan met Google en PA Consulting Group (PA), die zal leiden tot de wereldwijde inzet van haar innovatieve digitale producten voor ongediertebestrijding en, in de toekomst, tot de ontwikkeling van de 'volgende generatie' dienstverlening, die de klanten een nieuw niveau van proactief risicobeheer biedt tegen de dreiging van ongedierteplagen.

De samenwerking brengt de eigen connected producten van Rentokil en haar wereldwijde expertise op het gebied van ongediertebestrijding; de kerninfrastructuur, gegevensanalyse en machine learning van Google; en de digitale en Agile expertise van PA als een van de vooraanstaande mondiale partners van Google in het gebruik van het Internet of Things (IoT) en het Cloud Platform bij elkaar. 

Het Internet of Things in actie: Rentokil bereikt nieuwe mijlpaal op het gebied van digitale ongediertebestrijding.

Rentokil heeft een begin gemaakt met de uitrol van de door haar ontwikkelde serie van connected producten op het gebied van knaagdierenbestrijding, vooral gericht op klanten in de sterk gereguleerde voedselverwerkende en farmaceutische industrie. Vandaag de dag heeft Rentokil op dit gebied meer dan 20.000 digitale apparaten actief in 12 landen, die tot nu toe meer dan 3 miljoen gegevens hebben verzonden.

De nieuwe ongediertebestrijdingsservices maken gebruik van connected knaagdiervallen met ingebouwde sensoren en mobiele connectiviteit. De units communiceren met het online 'Commandocentrum' van Rentokil, en nadat een knaagdier is gevangen, ontvangt de specialist automatisch een waarschuwingsbericht en wordt de klant op de hoogte gesteld via myRentokil, het toonaangevende online portal in de sector. Op deze manier is niet alleen een snelle respons op potentiële problemen op de locatie mogelijk voordat deze zich voordoen, maar ook een verbeterde productiviteit door een gerichte inzet. Bovendien leveren de apparaten voortdurend statusinformatie over onder meer de kwaliteit van het mobiele signaal en de levensduur van de accu. Over het geheel maakt dit een doeltreffender en efficiëntere ongediertebestrijding mogelijk.

Deze technologie, die is gebouwd op het Cloud Platform van Google en wordt geleverd door PA met behulp van Agile-technieken, is zeer schaalbaar en is nu, vanaf het vierde kwartaal van dit jaar, klaar voor bredere inzet bij bestaande en nieuwe klanten en bij andere onderdelen van het Bedrijf, zoals ter ondersteuning van smart toepassingen in toiletruimtes door Initial.

Vorige maand, bij een eerste voorbeeld van hoe toekomstige ongediertebestrijding er uit kan komen te zien, gebruikte Rentokil deze connected technologie voor het op afstand vaststellen van een opdoemend probleem met muizen, en bracht de klant, een grote supermarktketen in Nederland, ervan op de hoogte dat er niet alleen sprake was van een potentieel schadelijke kwestie in een van de winkels, maar gaf ook exact aan waar de oorsprong van het probleem lag.   Samen met de klant werd overeengekomen het serviceplan te upgraden door de bezoekfrequentie van de plaatselijke Rentokil-specialist te verhogen en deze verhoogde activiteit aan te pakken op de plaats waar het effect maximaal zou zijn.

Big Data en Predictive Analytics: De toekomst van ongediertebestrijding

Met de brede inzet van digitale ongediertebestrijdingsservices, zoals connected knaagdiervallen of insectenvangers in panden van klanten, ontvangt Rentokil miljoenen gegevens.

Als resultaat van de overeenkomst van vandaag wordt alle informatie veilig gehost op het Google Cloud Platform en, met gebruikmaking van de expertise van PA op het gebied van digitale data en visualisatie, streeft Rentokil ernaar om optimaal te profiteren van het Cloud Platform en machine learning van Google om big data en predictive analytics te leveren – en zo uiteindelijk een volgende generatie ongediertebestrijdingsservices te creëren.

De ambitie van Rentokil is haar klanten voorspellend advies en connected oplossingen te bieden, zoals het relateren van knaagdierengedrag aan weersomstandigheden of het in kaart brengen van zwermen insecten wanneer deze bepaalde gebieden passeren.

Dit nieuwe inzichtniveau is mogelijk dankzij een serie tools die in nauwe samenwerking is ontwikkeld door Rentokil, Google en PA. Het hart hiervan wordt gevormd door het online 'Commandocentrum', waar Rentokil data uit al haar wereldwijde activiteiten kan bekijken, zelfs tot aan elke afzonderlijke val en de specifieke staat waarin deze verkeert.

Andy Ransom, CEO, Rentokil Initial:

"We hebben de allerbeste organisaties op hun gebied samengebracht om de kracht van opslag in de cloud en big data te leveren.  Met onze connected services zijn we al marktleider op het gebied van digitale ongediertebestrijding, en nu hebben we de partners en de schaal die ons helpen om te leren van de data en daardoor innovatieve nieuwe services aan onze klanten te bieden. Dit is het 'Internet of Things' in actie.

"Wij werken al een aantal jaren samen met Google en zijn intussen een van 's werelds grootste gebruikers van Google Apps, Hangouts en G+. Nu breiden we deze relatie uit naar het Google Cloud Platform en data analytics".

Preston Holmes, Hoofd IoT-oplossingen, Google Cloud Platform:

"We zijn echt enthousiast over ons partnerschap met Rentokil Initial en PA betreffende dit werkelijk unieke digitale aanbod, dat is gebouwd op het Google Cloud Platform.  Het digitale ongediertebestrijdingsplatform van Rentokil toont op een geweldige manier aan hoe IoT kan zorgen voor tastbare bedrijfswaarde voor Rentokil en haar klanten door een innovatieve end-to-end klantervaring te leveren die deze sector verandert.

Dit biedt een enorme kans voor het op wereldwijde schaal voorspellen en proactief inspelen op de ongediertebestrijdingsbehoeften van klanten.

Dan Rossner, Digital Solutions expert bij PA Consulting Group:

"Dit was een boeiende en uitdagende mogelijkheid om de manier waarop Rentokil Initial opereert te veranderen en haar klantervaring in een digitale wereld te verbeteren.

"Er is een enorme hype rondom het Internet of Things in de markt - en wat wij hebben gecreëerd is een echte, werkende oplossing die bijdraagt aan de groei van de connected activiteiten van Rentokil.

"In partnerschap met Google en Rentokil Initial heeft PA het nieuwe systeem in slechts drie maanden geleverd, en de wereldwijde implementatie kan nu van start gaan. We zijn er trots op dat wij deel uitmaken van het team dat aan dit project werkt en kijken uit naar de voortzetting van onze samenwerking met Rentokil Initial en de groei van het bedrijf".

Voor vragen:

Rentokil Pest Control Nederland:      Maroesjka de Best – van Baarle

 

Opmerkingen voor redacteuren

Over Rentokil Initial plc

Rentokil Initial is een van de grootste dienstverlenende bedrijven ter wereld, en is actief in meer dan 60 landen. Het Bedrijf biedt route-based services zoals Pest Control, Hygiene en Workwear door middel van teams van lokale deskundigen.

www.rentokil.nl

Terug naar nieuws 2016