De experts in ongediertebestrijding sinds 1936

Ongediertebestrijding met respect voor mens en milieu

Altijd een servicemedewerker bij u in de buurt

Ongediertebestrijders hebben de handen vol gehad aan muizen

Ongediertepreventiebedrijf Rentokil heeft de afgelopen tijd de handen vol gehad aan de aanpak van muizenoverlast. „Tijdens de winter hebben we het altijd druk”, weet Dennis Schel, servicemanager bij Rentokil. „Als de weerovergangen groot zijn, is de muizenoverlast groter. Dit zijn drukke tijden.”

Ook bij restaurant Etenstijd dook het knaagdiertje op. „In januari hadden we er last van”, vertelt eigenaar Jan Meurs. „We hebben meteen actie ondernomen. Rentokil heeft gif gespoten, weringsmateriaal geplaatst en er zijn vallen geplaatst. Het probleem is meteen opgelost”, vertelt Meurs. Nog niet helemaal, zo bleek woensdagavond. Klanten signaleerden tijdens de maaltijd meerdere muizen. Ze kwamen uit een gaatje onder

een raam op de eerste verdieping. Meurs weet van niets: „Ik was er die avond niet, maar ik heb ook niets gehoord van het personeel. Het lijkt me sterk dat er weer muizen zijn, maar het is niet reëel om te zeggen dat er nooit meer muizen binnen kunnen komen.” Dat is zeker niet reëel, bevestigt een woordvoerster van de Voedsel en Waren Autoriteit. „Muizen in restaurants is een bekend probleem. Het speelt altijd wel.” De woordvoerster vertelt dat de controleurs binnenkort bij Etenstijd op bezoek gaan. Jan Meurs stelt dat hij alles op alles zet om het probleem te voorkomen. De medewerkers van Rentokil lopen er de deur plat. „Afgelopen dinsdag zijn we er nog geweest”, bevestigt Dennis Schel van Rentokil. „Toen hebben we geen muizenactiviteit meer aangetroffen. Maar het kan zo zijn dat er nieuwe muizen zijn bijgekomen. We houden de zaak nauwkeurig in de gaten. We zitten er bovenop.”

door Agnes de Goede uit Brabants Dagblad ed. Tilburg