Opgeven is geen optie, ook niet voor Rentokil en DHL

    

DHL-beklimt-de-alpe-dhuezRentokil is preferred supplier van DHL. De samenwerking gaat verder dan alleen maar zakelijk. Ook op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen ontmoeten de bedrijven elkaar. Beide bedrijven kijken verder dan alleen maar naar winst en geven aandacht aan de bijdrage aan de samenleving.

Via key accountmanager Pascal Huitema kwam de samenwerking met betrekking tot Alpe D’Huzes tot stand. Een evenement met veel aandacht, helaas vorig jaar ook negatief, en nog veel meer deelnemers en direct betrokkenen. Ieder met zijn of haar eigen verhaal en reden om steun te verlenen aan dit evenement.

Mijn persoonlijke betrokkenheid is helaas van heel dichtbij. Mijn vrouw werd in 2012 getroffen door darmkanker. Snelle diagnose, vakkundig onderzoek en behandeling en een operatie heeft haar weer gezond gemaakt. In alle gesprekken werd ons duidelijk dat er iedere maand door nieuwe vindingen mensenlevens gered worden. Wat een paar jaar geleden ongeneeslijk was, is nu een goede behandeling voor. Alpe D’Huzes heeft het doel om zoveel mogelijk geld in te zamelen om kanker binnen 10 jaar tot een chronische ziekte te maken.

alpe-dhuzesBijna iedereen kent Alpe D’Huzes wel. In 2006 ontstaan. Toen wilden 66 fietsers 6 keer de Alpe D’Huez op 1 dag beklimmen. Iedereen zei dat dit onmogelijk was. Er werd een trainingsprogramma uitgezet en iedereen haalde zijn of haar doel. Er werd 370.000 euro opgehaald voor KWF. De jaren er na groeide het evenement enorm en zo ook het totale sponsor bedrag. In 7 jaar werd meer dan 100 miljoen euro gedoneerd aan KWF.

De Alpe D’Huez is een bekende berg in Frankrijk. Een Nederlandse berg in de Tour de France, oranje gekleurd. Een kleine 15 kilometer lang, 21 haarspeldbochten en 1100 hoogtemeters. Gemiddeld 9% stijging. Een zwaar begin met 11% waar je jezelf stuk op kan rijden. Van het begin van de berg tot aan de finish druk op de benen. En dat 1, 2, 3, 4, 5 of zelfs 6 keer.

Dit jaar doen vanuit DHL in totaal 5 teams met 40 deelnemers mee aan Alpe D’Huzes. 39 fietsers en 1 loper. Samen hebben we als doel om meer dan 200 keer de Alpe D’Huez te beklimmen. Iedereen is druk in training, veel kilometers voorbereiding om op 5 juni 2014 klaar te zijn voor DE dag. Iedereen traint individueel, maar we maken ook een aantal gezamenlijke toertochten. Op de Utrechtse Heuvelrug, De Veluwe en zeker in Limburg worden de hoogtemeters opgezocht. De Hel van het Mergelland en de Amstel Gold Race zijn de meest pittige trainingen.

En iedere deelnemer is druk met het genereren van sponsors. Ieder jaar hebben we een wijnactie waarbij we heerlijke witte en rode wijn verkopen. We benaderen families, vrienden, kennissen en relaties. We zamelen op 24 locaties gebruikte kleding in via Benelux Recycling, waarvan de opbrengst bijgeschreven zal worden. En we vragen medewerkers 1 of meer verlofuren te doneren. Ons damesteam heeft een (nette) naaktkalender laten maken, heeft eigen sieraden ontworpen en heeft een strandfeest georganiseerd. Kortom, iedereen is daar druk mee. Het doel is om met ieder team minimaal 20.000 euro te doneren aan KWF.

DHL-caresBinnen DHL is er een aparte stichting opgericht die alle MVO acties van medewerkers kan ondersteunen. De stichting heet DHL Cares. Naast de grotere acties als Alpe D’Huzes en Roparun worden ook kleinere, maar niet minder belangrijke, initiatieven van medewerkers ondersteund. DHL wil op deze manier een contributie aan de maatschappij leveren.

Wederom steunt Rentokil onze missie voor dit jaar. Daar zijn we erg blij mee. Dat maakt voor DHL de samenwerking tot een echt partnership. Namens alle deelnemers van DHL aan Alpe D’Huzes hartelijk bedankt. Jullie steun duwt ons letterlijk bergop.

Je kunt de DHL teams volgen via de actiepagina’s op de site van Alpe D’Huzes: http://www.opgevenisgeenoptie.nl/

Gastblog geschreven door Huib Kers, Terminal manager DHL

Alpe-d'Huzes

Resistentie ratten
Keverkoekjes

Reageer of stel je vraag

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *