Leuk! Ik mag weer naar een klant

    

restaurant-webWij vinden het belangrijk om klanten te laten vertellen over hun ervaringen met Rentokil. Een referentie geeft vaak net wat extra informatie over de dienstverlening van een bedrijf. Dit jaar ben ik begonnen met het schrijven van referenties/testimonials. Ongeveer de helft van de klanten stel ik per mail enkele vragen over onze dienstverlening en aan de hand van hun antwoorden schrijf ik de referentie. Maar het leukste vind ik om naar de klant toe te gaan om tijdens een gesprek informatie te verzamelen die ik kan gebruiken voor de referentie.

Op de Marketing afdeling had ik niet echt de gelegenheid om bij klanten over de vloer te komen, maar met deze nieuwe taak dus wel. Ik kijk iedere keer weer uit naar een nieuw gesprek. Ik ben al bij een biologische varkensboer, een bedrijf in koeiensurvival en een particulier die last had van bedwantsen geweest. Laatst werd ik door een accountmanager benaderd om een food-retail klant te bezoeken in Amsterdam. Nu moet jullie weten dat ik niet zo heel vaak in de auto rijd, ik ga vanuit Zeist met de brommer naar mijn werk in Nieuwegein en om dan naar Amsterdam te gaan……. Daarbij heb ik een vrij oude auto. En ja hoor, ik moest langs het Centraal Station waar de fietsers mij links en rechts voorbij stoven.

Ibericus-amsterdamGelukkig leidde de navigatie mij vrij snel en zonder ongelukken naar het adres, waar ik het volgende obstakel tegen kwam, parkeren. Na drie rondjes te hebben gereden in allemaal één-richtingstraatjes zag ik eindelijk een plekje. Zucht… het is me gelukt. Ik werd door de klant hartelijk ontvangen en naar de achterkant van de zaak geleid waar we onder het genot van een kopje thee gezellig hebben zitten kletsen.

Ik probeer zo veel mogelijk te weten te komen, omdat ik achtergrondinformatie goed kan gebruiken in de referentie. De klant, Cristina is bedrijfsleider van Ibericus, waar ze broodjes en tapas verkopen van een speciale ham. Zij was erg open en vertelde me dat ze al van jongs af aan helemaal weg is van ham en dat ze samen met haar broer de winkel heeft. Binnenkort openen ze een tweede winkel in Den Haag.

Na afloop van het gesprek mocht ik foto’s van de zaak en haar maken om de referentie mee te ondersteunen. Nu ben ik ook al gepromoveerd tot fotograaf. De referentie is erg leuk geworden, al zeg ik het zelf. Het blijkt dat ik makkelijker schrijf als ik bij de klant geweest ben, dan heb ik meer “feeling” met de klant en de problematiek dan als ik per mail antwoorden op vragen ontvang.

Aan klanten van Rentokil Pest Control die dit lezen, het verzoek om mij per mail te benaderen via carola.rozendaal@rentokil.com indien u mee wil werken aan een referentie. Ik kom graag bij u langs om onder het genot van een kopje thee u enkele vragen te stellen over onze dienstverlening.

Ik ben heel benieuwd naar welke uithoeken van het land ik nog meer kan gaan en wie ik de volgende keer mag interviewen. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. Leuk!

 

Muggen op vakantie
Muizen bestrijden zonder gif

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *